Aankomst Italie en eerste dag Catania

21 januari 2013 - Catania, Italië

Na een gezellige reis met een stopover in Milaan, kwamen we rond 17 uur aan op het vliegveld op Sicilië. Na een leuke kennismaking met de andere deelnemende landen werden Fleur en Tim opgehaald door hun families. Vol zelfvertrouwen gingen zij met hun nieuwe families mee.

De verschillen tussen de families bleken best groot. Zo logeerde Fleur bij een artsenfamilie in een groot huis terwijl Tim in een klein flatje bivakkeerde! Fleur had het ook in de communicatie met haar gastgezin wat makkelijker. Tim moest met handen en voeten soms uitleggen wat hij bedoelde maar beide waren blij met hun maatje.

Dag een begon op de school met het volgen van lessen.....soms zonder lesboek. De leerlingen moesten zelf hun lesboek schrijven en Fleur en Tim waren onder de indruk van de omstandigheden waar in hun Siciliaanse leeftijdsgenoten hun onderwijs moesten volgen. Zo slecht hebben we het in Nederland nog niet.

Vervolgens kregen we nog een daverend ontvangst met een concert van de schoolband. 16 leerlingen op de blokfluit speelden liedjes zoals another brick in the wall van Pink Floyd (We don`t need no education....)

Met z`n allen in de bus richting het centrum van Catania......onze eerste stop de Town Hall, indrukwekkend gebouw. Bezoek aan een poppentheater en toen was het al weer lunchtijd. Na de lunch hebben we nog een te voet een tocht gemaakt door de binnenstad om kastelen, kerken en ruïnes te bekijken. Ondertussen kregen we van de leiding veel te horen over de historie van Catania......maar die zullen we jullie besparen.

Een leuke en leerzame en lange dag vol nieuwe indrukken.......check de foto`s.

1. Anneke:
    21 januari 2013
    Leuk om te lezen en te bekijken!
    Veel plezier!!!
  2. Saskia van de Streek:
    22 januari 2013
    Staat er ook een bezoek aan de vulkaan op het programma?
    Geniet van deze bijzondere reis allevier!
  3. Meneer Roffel:
    22 januari 2013
    Hey wat leuk om jullie te volgen daar! Ik ben benieuwd naar de foto's en verhalen. Hoe maken Fleur en Tim het?

Hier gaat alles goed, morgen is er een open lesmiddag. Tot nu toe al 210 aanmeldingen!

Veel plezier en groetjes!!!
  4. Han:
    22 januari 2013
    Aan de foto's te zien hebben jullie het naar je zin! Veel plezier nog de rest van de week!

Groetjes