Dag 2 Taormina

22 januari 2013 - Taormina, Italië

Nadat Tim en Fleur op school wat lesjes hebben gevolgd, stappen we met z`n allen om half 10 in de bus naar Taormina, een leuk klein stadje dat gebouwd is op een bergje. Mooi uitzicht zowel over de zee als op de Etna vulkaan.

We beginnen onze trip daar met een bezoek aan de ruïnes van een oud Grieks amfitheater. Een mooie plek om een show te bekijken.....maar meer dan wat Japanners die op de foto gaan krijgen we niet te zien.

Vervolgens vinden we ergens een lekker terrasje in de zon en voor een half uurtje voelt het als de zomer voor ons.

Na de Italiaanse lunch (duurt gemiddeld zo`n 2 uur) hebben we nog wat extra tijd om door het stadje te lopen. Mooie stadspoorten, kerkjes en leuke steegjes. Genoeg soevenierswinkeltjes maar tot nu toe kunnen Tim en Fleur de verleiding weerstaan.

Op de terugweg wordt er toch nog even gestopt bij de shoppingmall van Catania.....maar ook hier is het alleen meneer Prins die met een grote tas terugkomt.

Terug op school worden de kinderen weer opgehaald door hun gastgezinnen......daarna komt eigenlijk het hoogte punt van de dag pas.

Vanuit de bus zien we in de verte de Etna wat lava uitspuwen, een mooi gezicht zo in het half donker....helaas nog geen foto`s van.

Morgen staat voor ons een bezoek aan de Etna gepland, wel de andere (veilige) kant.......hopelijk dus morgen weer bericht......zo niet dan hebben we de lava van te dichtbij gezien

1. Anneke:
    22 januari 2013
    Super mooie foto's!
    Waar blijft die korte broek?!
    Uhm... alleen meneer Prins met een grote tas?
    Wat klopt hier niet ;)

Hopen dat jullie de lava nog van (redelijk) dichtbij gaan zien!
    Genietse maar weer!!!
  2. Fenny:
    23 januari 2013
    Super leuk!
    Wij zijn hier allemaal heel jaloers!
    Voor de etna!!!
    Geniet er van!!