Dag 6 & 7 Slovenië

21 oktober 2013 - Bistrica, Slovenië

21 oktober

Hallo! Vanmorgen weer vroeg met de bus naar school. We hadden in de ochtend dans en zing workshops, het was super leuk en grappig. Eerst een Sloveense dans, en daarna gingen we zingen? Nou eigenlijk zongen we het liedje 2 keer. Het liedje ging over vriendschap, het was een sloveens liedje! Daarna deden we eigenlijk allemaal wat voor ons zelf. We hadden een pauze en gingen eten en naar buiten. Later kwamen er meer mensen en werd het gezellig. Sloveense kinderen vroegen of we mee gingen in de les kijken, ze hadden natuurkunde ze zeiden dat ze een verschrikkelijke vrouw hadden. Toen we in het lokaal zaten zeiden ze (omdat wij er waren)dat ze heel aardig deed. Na natuurkunde gingen we ff naar buiten en hadden de jongens buiten gym. Ze gingen voetballen, alle leraren zaten in een bespreking behalve mevrouw van den Berg, die lette op de kinderen. Daar van kregen we in de pauze de secret pen friend. Je moest de brief lezen en raden wie je had. Nou ik las de brief en wist 98% zeker wie het was. in de brief stond dat het een Spanjaard was, ik kon zien dat het een jongen was er stond iets in over zijn huisdieren wat ik niet zeker wist. Dus ik heel sneaky vragen en het antwoord was hetzelfde als in die brief. Ook stond er in dat hij punky haar had. Normaal was het plat en vandaag ineens punky hahahah. Nou ja toen ik het dus goed had ging ik met baco op de foto. Matthijs wist niet zeker wie hij had, dus ik die brief lezen en er stond in blond haar, bruine ogen. Sommige zeiden dat is niet goed engels dus kan het geen Britse zijn. Ook stond er wat in over zijn katten, ik herkende een naam van een powerpoint en die was van een Britse. Dus ik zeg tegen Matthijs van: 'hey, volgens mij is het van dat Britse jongetje'. Vraag anders aan hem of hij 2 katten heeft. En ja hoor Matthijs had beet. Alle andere kinderen kregen de brief pas bij de lunch. We zaten bij de Britten en ik had een brits meisje een brief geschreven. Na het eten kwam ze naar me toe en vroeg of dit van mij was. Ik kreeg er muntchocolaatjes bij. Zo lief :) rond half 1 gingen we naar huis, even wii'en en toen weer naar school voor het afscheidsdiner. Daar hadden we een quiz en Matthijs moest zingen :) snel ff eten en allemaal afscheid nemen. Foto's foto's foto's en nummers uitwisselen. Tijd om naar huis te gaan. Rustig op de bank zitten hoor ik het broertje huilen omdat hij niet wil dat ik weg ga! Later hoor ik van doroteja dat het zusje ook aan het huilen is om mij! Ik loop ff naar boven en troost haar. Zo lief! Pff een druk dagje vandaag. Nu zitten we op het terrasje in Zagreb te wachten! Zometeen in het vliegtuig! Vanavond thuis :)

Anne-linde