Uitwisseling Beijing 2014-2015 donderdag

16 oktober 2014 - Beijing, China

Vandaag is het donderdag. We zijn jammer genoeg al over de helft. Op het programma staat de Chinese muur (voor sommigen de Berlijnse muur). Het was een ondoordringbare Aziatische massa, maar het prachtige uitzicht was de brandende kuiten meer dan waard. Sommige Chinezen vonden ons, de westerse bevolking, interessanter dan de muur zelf. Helemaal boven aangekomen.... bleek er ook een kabelbaan te zijn. Al met al, het was geweldig. Nu in de bus, onderweg naar attractie nummer 2, de KFC.

Boyd & Daan

Nadat we onze lunch van KFC in de bus hadden opgegeten, arriveerden we bij de Verboden Stad. Toen we aankwamen wilden alle Chinezen foto's van ons maken. De gebouwen in de Verboden Stad waren erg mooi. Ze hadden typisch Chinese versierde dakranden met veel rood en geel, dat betekent geluk. Onze gids met een geel vlaggetje vertelde ons wat over de geschiedenis. We hadden wat vrije tijd en konden zelf rondlopen door de Verboden Stad. Toen we alles gezien hadden gingen we weer terug naar de school met de bus waar we onze Chinese buddy's weer zagen.

Maartje & Mathilde