Uitwisseling Beijing 2014-2015 zaterdag

18 oktober 2014 - Beijing, China

Gelukkig konden we vanochtend op deze vrije zaterdag heerlijk uitslapen (behalve Mandy (alweer).
Met het groepje meiden hadden we afgesproken dat we met z'n allen zouden verzamelen op school om half 11. Maar die opdracht bleek iets te moeilijk te zijn. Zie de 'traffic jam' en de miscommunicatie onder de chinezen. Toen we eenmaal compleet waren hebben we geluncht bij de Mc Donalds. Terwijl wij ons junkfood aan het verschransen waren kochten onze buddy's een hele levensvoorraad aan eten bij de Starbucks en de Subway en aten dit vervolgens in het bijzijn van ons op.
Na de lunch gingen we naar de Hong Qiao Pearl Market. Het afdingen ging verbazingwekkend goed (behalve bij Daan en Boyd die graag de hoofdprijs betaalden). Het was een heel leuk begin van de middag ondanks het opdringerige gedrag van de verkopers, de drukte, warmte en het gestress. Nu hopen wij met onze neppers door de douane te komen...
Aan het eind van deze middag gingen we met de meiden naar de karaokebar en sommige jongens gingen naar Nan Liu Gu xiang. Wij hebben gezongen en gelachen met onze buddy's en we hebben live the voice of China meegemaakt.

Eva, Sanne & Mandy

De vrijdagmiddag hebben we besteed door elkaar te laten zien wat voor bedrijven we hadden bedacht voor het CSR project. We hadden 6 groepjes met elk 2 nederlanders en hun buddys. Elk groepje presenteerde hun idee voor het bedrijf dat wel maatschappelijk verantwoord moest zijn. De groepjes werden natuurlijk op sleeptouw genomen door de Chinezen en de presentaties waren door iedereen uitstekend voorbereid. Uiteindelijk kreeg het bedrijf 'jackie jem' de.meeste punten van de leerlingen. Het groepje bestond uit 'jackie' jenny eva en mats. Na de presentaties was het tijd voor het feest. We hadden al een vermoedden dat onze uitwisselingsstudenten geen feestbeesten waren maar uiteindelijk hebben we er een leuk feestje van gemaakt! We begonnen met het oernederlandse spelletje: de stoelendans. DJ Mandy draaide de muziek en langzaam werd de groep kleiner. Uiteindelijk kon Mats de finale winnen en was het de beurt om een Chinees spel te spelen. Het was een combinatie zakdoekje leggen en tikkertje. Nadat iedereen uitgerend was, was het plan om buiten te gaan voetballen of gezellig te gaan kletsen, om zes uur was het uit met de pret en ging iedereen naar huis na (weer) een geslaagde dag.

Mats & Hylke

Van reisblog naar fotoboek