Uitwisseling Beijing 2014-1015 dinsdag

14 oktober 2014 - Beijing, China

We begonnen maandagochtend goed met sport: basketbal, Kung Fu, tafeltennis en voetbal met tussendoor een lesje Engels. We waren uitgenodigd door de Branche school van No.18. Hier volgen leerlingen van 12-13 jaar lessen. Onze leerlingen werden door de leerlingen verwend met allerlei cadeautjes.

's Middags werden 6 nieuwe bedrijfjes geboren. In groepen van vier gingen de leerlingen aan de slag met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO of CSR). Na een korte introductie over de 3 P's: people, planet, profit konden de groepjes gaan brainstormen. Meer info volgt gauw.

Vandaag zijn we de hele dag op pad geweest, samen met de Chinese leerlingen. In de ochtend hebben we de Nederlandse ambassade bezocht, waar Erlijne Wissels ons een interessante presentatie gaf over de werkzaamheden.

In de middag zijn we buiten Beijing naar Fokker Elmo gegaan. Dit bedrijf maakt bedradingen voor verschillende vliegtoestellen. We werden daar verwend met een lunch, waarna we een rondleiding en een presentatie kregen. General manager Rob van Hemert beantwoordde vervolgens vragen die te maken hadden met de 3 P's. Over de P van people konden de leerlingen wel enthousiast worden en met de P van profit zat het ook wel goed, alleen die P van planet...het werd de leerlingen niet duidelijk hoe het bedrijf goed deed voor de aarde...dus stof tot napraten op de terugweg.

1. Ron Dekker:
    14 oktober 2014
    Goed bezig!!!!!!! Mooi om te lezen. Dit is nog eens wat anders dan een weekje Italie.

Hier is het herfst. Een mooie week om het tuinmeubilair op te ruimen. Hoewel.... ze voorspellen 20 graden komend weekend!