poepcrisis

17 oktober 2016 - Bangalore, India

De poepcrisis

In India is het urinoir veel viezer en anders dan in Nederland. Meestal is er een gat in de grond waar je jouw ontlasting in kwijt moet. Ook gebruiken de Indiërs geen toilet papier, maar zij gebruiken water en hun linker hand ipv toilet papier. Voor de jongens onder de groep was dit een groot probleem, want wij voelden ons niet comfertabel bij het feit dat er geen toilet papier is. Uiteindelijk hebben wij vandaag in een restaurant een normale wc gevonden en grepen we gelijk onze kans om lekker te bamsen. Toen wij op de wc waren zagen wij echter wel dat er geen wc-papier was. Het alternatief hierop was dus om servetjes van de eettafels te pakken en te gebruiken voor het afvegen. We hebben dus inmiddels na 3 dagen eindelijk onze ontlasting kunnen lossen. Nu zitten we eindelijk met een normaal gevoel weer in de bus en weten we een manier om te bamsen voor de komende dagen (als we geluk hebben). Dit geldt ook voor de dames ookal ontkennen zij dit (erg kinderachting).