Petrarca (dag 4)

24 januari 2013 - Catania, Italië

Na de wiskunde lessen voor Tim en Fleur werd er vervolgens Engels gegeven aan zowel docenten als leerlingen. Voor Tim en Fleur waren de opdrachten erg goed te doen omdat hun niveau van Engels toch wel wat hoger ligt dan het niveau van de gemiddelde Italiaanse leerling.

Na deze lessen kwam de burgemeester van Catania ons een mooi woordje toespreken en natuurlijk moest vervolgens iedereen met hem op de foto.

Tijdens de `coffeebreak` verkochten Italiaanse moeders stukken taart en andere lekkers. De oprengst hiervan was voor het goede doel.

Na deze pauze weer verder met wat lessen terwijl de docenten gingen vergaderen over de invulling van de komende projecten in Engeland en Roemenië.

De lunch was groot aangepakt. Ook hier hadden de Italiaanse ouders erg hun best gedaan en kregen wij verschillende typische Siciliaanse gerechten voorgeschoteld. Docenten en leerlingen hebben hier gezamenlijk erg van genoten.

De middag stond al weer in het teken van `lekker eten`. Tim en Fleur kregen een groot applaus van hun leeftijdsgenoten na de vertoning van hun filmpje. Ze hadden een erg mooi filmje gemaakt over hoe je pannenkoeken moest bakken. Ook andere landen lieten leuke instuctie flimpjes zien. Andere recepten die ze hadden voorbereid en uitgewerkt in het Engels werden verzameld zodat er een boek gemaakt van kan worden.

Aan het eind van de dag stond ons het orkest van Catania te wachten. Met trots werd dit gepresenteerd en het moet gezegd worden dat dit van een erg hoog niveau was. Een lange intensieve dag voor de meeste leerlingen. Snel naar huis een hapje eten en dan kunnen Tim en Fleur met hun gastgezin door naar de Bowlingbaan.

Daar hebben ze zin in en ze zijn nog steeds erg enthousiast en vrolijk.