De eerste dagen in Griekenland.

4 februari 2014 - Xánthi, Griekenland

hallo mensen die dit reis verhaal lezen,

zoals jullie waarschijnlijk weten, ben ik samen met Samira, Sam, Cindy, Mnr Achterkamp, en Mnr Ten Doeschot in griekenland. Op zondag ochtend, om ong. 10:30 zijn wij met een trein op weg gegaan naar Düsseldorf internationl airport, waar we onze vlucht naar Xanthi namen. de reis was heel erg gezellig. we hebben erg veel gekletst, over school (dat we heel erg missen natuurlijk ;) ), foto's, films, strips etc...  toen we op het vliegveld aankwamen, moesten we eventjes wachten, omdat de vlucht pas drie uur later zou vertrekken. deze drie uur gingen echter zeer snel voorbij. we hebben onze grote tassen ingeleverd, en zijn daarna met onze handbagage door een hele hoop controles gegaan. daarna hebben we geluncht in een restaurantje op ongeveer 50 meter van de gate. na die drie uur wachten mochten we het vliegtuig in. we zaten bij de vleugel, en daar hadden we een prachtig uitzicht uit het vliegtuig. het opstijgen vond ik het hoogte punt van de dag. eerst taxi je naar de landingsbaan, en als je erop bent, maakt het vliegtuig ineens een hele hoge snelheid. je wordt compleet in je stoel gedrukt. op een gegeven moment zag ik de grond onder mijn voeten verdwijnen, en toen wist ik dat ik los was van de grond. (ik vertel dit omdat het mijn eerste keer was:) ). de vlucht verliep, op een paar kleine turbilenties na, erg rustig. nadat we waren geland, werden we via kleine bussen van het vliegtuig naar het gebouw van Tesaloniki airport gebracht. hier hebben we onze tas gepakt, en zijn in een grote bus naar Xanthi gereden. bij een hotel (waar de leraren verblijven), zijn we opgehaald door ons gast gezin.

op de eerste dag hebben we twee kerken (kloosters) bezocht. verassend genoeg was het erg leuk!! ;p.  het waren twee kleine gebouwen, midden in de bergen. verder hebben we nog een paar presentaties gezien over xanthi, en een paar lessen gevolgd.

op de tweede dag (vandaag), hebben we een aantal optredens van de kinderen op deze school gezien. ze hebben voor ons gezongen, toneel gespeelt, en gedanst. natuurlijk moesten wij ook mee dansen! dit was erg gezellig. verder hebben we onze presentaties gegeven, die we thuis, in nederland, hebben gemaakt. ook hebben we de oude stad van xanthi bezocht. deze plek is erg mooi en heeft een hele hoop karakter.

op school worden Sam en ik als Justin Bieber, en Samira en Cindy als Miley Cyrus ontvangen. Alle leraren willen met ons op de foto, en alle leerlingen willen met je voetballen, volleyballen etc... het is echt super gezellig.

de eerste paar dagen hier waren erg gezellig en leerzaam natuurlijk, en ik hoop dat de komende dagen het zelfde zullen zijn.

aan alle leraren, leerlingen, ouders, familie en vrienden in Nederland: αντίο!

groeten uit Griekenland!

Joost.

1. Klas H2C & madame van der Kooy:
    5 februari 2014
    Wat een geweldig verhaal (Joost)! Het lijkt me een prachtige ervaring voor jullie allemaal. Geniet ervan en de hartelijke groeten aan iedereen van Comenius, Madame van der Kooy
  2. Mr Tip:
    5 februari 2014
    Erg leuk om te lezen allemaal! Het ziet ernaar uit dat jullie het goed naar je daar wel vermaken! Veel plezier nog!
  3. Anja Boers:
    5 februari 2014
    Wat een belevenis voor jullie. Klinkt super. Wij kijken uit naar de andere verhalen.
    Nog veel plezier met z'n allen!
  4. Klas H2C & madame van der Kooy:
    6 februari 2014
    Hé "Justin" en "Miley",

Het is hier heel rustig.. haha! Maar we missen jullie wel heel erg!
    Heel veel plezier (wij gaan vanmiddag lekker bowlen)!

Vriendelijke groet vanuit lokaal 104,

H2C en madame van der Kooy
  5. Joost koopman:
    6 februari 2014
    Beste mevrouw van der Kooy, en leerlingen van h2c, ik hoop dat het bowlen leuk was! Maarja, dat had ik het liefst zelf beoordeeld;), gelukkig heeft de moeder van tasos(de jongen waar ik ben), en de moeder van bagelis(de jongen waar sam is) het voor ons goed gemaakt!
    Wij zijn ook mooi wezen bowlen:)
    Natuurlijk missen wij (Samira(waarschijnlijk, ze is nu niet bij me) en ik) jullie ook! Maar dan ook alleen jullie! School natuurlijk niet!!!
    We zullen jullie nog een beetje op de hoogte houden!
    Zie jullie maandag.
    Groetjes joost