Dag 4:

7 februari 2014 - Xánthi, Griekenland

Hallo iedereen. Weer een verslag over vandaag:

vandaag net als alle ochtenden weer vroeg opstaan. We kwamen aan op school en zagen dat de Turkse mensen weg gingen, Maar wij niet dus wij liepen met ze allen naar de bus en op naar Averda. Want daar zouden we als eerste heen gaan. We kwamen aan bij een museum over het leven van vroeger in Abdera. Er werd veel verteld over verschillende dingen: ligging, ontstaan, kleding, kookspullen en graven ( dat vond ik niet heel leuk, zo'n raar gevoel dat je naar een dood iemand staat te kijken).En dat je dan de ring of oorbellen nog ziet die hij/zij om heeft gehad. Daarna naar de plek waar alle botten en spulletjes zijn gevonden. Dat was ongeveer 6 km vanaf het museum. Toen we daar aankwamen werd er op dat moment gegraven en hebben wij gezien hoe het daar aan toe ging(die mensen keken niet echt heel erg alsof ze er zin in hadden).

We hadden het toen wel weer gezien en op naar Porto Lagos. Dat was een kerk in het midden van een soort meer/zee. We hadden het weer lekker mee zitten want we konden onze jassen uit en lekker in de zon zitten. Na lang in de zon gezeten te hebben zouden we weer verder gaan dus op naar de bus. Maar in Griekenland blijft het altijd zouden voor dat we dan weg zijn is het alweer een half uur later.

Na Porto Lagos zijn we verder gereden naar Fanari. Dat was een stadje aan het water waar veel vissersboten liggen. Daar gingen we lunchen en hoe kon het ook niet anders met allerlei soorten vis, zoals: octopus, inktvis, soort makreel. Ze hadden heel veel verschillende soorten. Na ongeveer 2.5 uur daar gezeten te hebben was het kwart voor 4 en reden we weer naar de school. Maar net voordat we de bus in wilde stappen kwam er net een vissersboot aan met vers gevangen vis. En daar wilde iedereen natuurlijk nog foto's van maken dus het duurde weer even maar was wel leuk om even te zien.

Toen kwamen we aan op de school en werd iedereen door het gezin opgehaald. Wat later op de middag ben ik met het meisje van Cindy(Maria) en d'r moeder en het meisje van mij(Adreana) en d'r moeder naar de stad geweest. Na 1.5 uur in de stad liepen we naar een restaurantje waar alle gezinnen met gast kinderen zouden komen, en we zouden een speciale Greek Night krijgen. Daar eten, dansen en luisteren naar live muziek. Het was heel gezeliig en een geslaagde maar ook late avond. Morgen weer vroeg op want we moeten alweer om 8 uur op school zijn. En morgen zullen de Engelse en Roemenen vertrekken.

Morgen alweer de laatste dag.

Hopelijk vinden jullie de verhalen een beetje leuk!

Groetjes Samira

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Liibaan:
    7 februari 2014
    Hoi griekenlandgangers.
    Leuk hoor om al jullie verhalen te lezen.
    Ben nu al benieuwd naar het verhaal van morgen.
    Geniet nog even.
  2. Nancy (moeder Sam):
    7 februari 2014
    Super zeg! Geniet nog van jullie laatste dagje daar!