Dag 3

5 februari 2014 - Xánthi, Griekenland

Hallo iedereen! ;)

Vanochtend moesten we weer vroeg opstaan, want de school begint lekker vroeg om 8 uur. Eerst moesten we nog een half uur wachten totdat de docenten er waren, want ja die mogen natuurlijk weer later komen als ons :(. Daarna zijn we de bus ingegaan en reden we naar Galani. Daar hebben we een klein stukje de berg opgelopen. Daar hadden we een mooi uitzicht van een rivier (alleen weet ik de naam er niet van haha). Even later gingen we weer terug en zijn Samira en ik nog gauw even naar het water gelopen en gek genoeg was het water best lekker warm. We liepen gauw weer terug naar de bus, want de Grieken wilden, hoe langzaam ze soms ook kunnen zijn, gauw weg, toen zaten we weer in de bus, op naar Fillippi.

we waren aangekomen in Fillippi met de bus en hadden ondertussen allemaal starende ogen naar ons toegericht van de andere Griekse mensen die daar waren (het was best raar want wij zijn ook maar gewoon mensen, vind ik dan :)). We gingen wachten bij een café vlakbij het amfitheater, waar we heen gingen. We waren nog steeds aan het wachten en opeens zagen we een kleine zwerfpup ze was zo schattig dus daar waren even mee in de weer geweest. Uiteindelijk waren we zo ver en liepen naar het amfitheater toe. Het was er erg mooi en hebben onze ogen uitgekeken. Ik heb er veel foto's van gemaakt en heb een beetje rond zitten kijken. Even later gingen we weer terug naar het café en hebben daar wat kunnen drinken. Even later zaten we weer in de bus naar Kavala.

we waren nog onderweg naar Kavala en hadden ondertussen hele mooie uitzichten van steden en landschappen. Samira en ik gingen uiteindelijk maar een spelletje op de IPad spelen. Toen we in Kavala aan kwamen hadden we een lekker zonnetje erbij en deden we onze jassen uit. Kavala lag aan een helder blauwe zee en was erg mooi om te zien als stad. We liepen een eindje omhoog en kwamen aan bij een kerk (denk ik, ik weet het niet meer zeker want het was een beetje onduidelijk voor mij hahaha). Bij de kerk hadden Samira, mnr Ten Doeschot en ik een mandarijn genomen uit de mandarijnenboom, maar de mandarijnen bleken niet rijp te zijn, ze waren namelijk erg zuur! Even later liepen we door naar een moskee die jaren geleden eigenlijk een christelijke kerk was, dit was ook te zien want de vloer was van glas en daar kon je nog een deel van de verwoeste kerk zien, de moslims hadden de kerk omgebouwd tot een moskee. Bij de moskee waren ook huisjes waar de families toen in woonden ze waren erg klein en het zou eerder voor ons een halve slaapkamer zijn haha. Vanuit de moskee liepen we verder naar een kasteel, hier hadden we een erg mooi uitzicht van de stad, Kavala. In het kasteel hebben we een beetje rondgekeken en hadden daar aan het eind ook nog even geluncht. We liepen weer terug naar de plek waar we uit de bus waren gestapt en ondertussen kwamen we allemaal van die verlaten huisjes tegen (dat hebben ze best veel in Griekenland) Joost en Sam willen er graag naar binnen, maar de andere leraren hebben liever van niet, want ze denken dat het gaat instorten (terwijl wij als nederlanders denken van; ach het komt allemaal wel goed ;)). Dus we liepen maar door en gingen bij een souvenirwinkeltje iets halen. Uiteindelijk waren we weer terug in de bus en gingen weer naar de school. Hier werden we opgehaald door onze ouders en gingen met hun mee naar huis.

later in de avond ging ik samen met mijn gastgezin naar een restaurant. Samira en haar gastgezin waren hier ook, want Samira en ik hadden voorgesteld om misschien samen iets te gaan doen. We hebben erg lekker gegeten en lekker gekletst met elkaar.

Dit was mijn verhaal ik hoop dat het een beetje leuk was!

byee!

Cindy :D

1. Nancy (moeder Sam):
    5 februari 2014
    Zeker een leuk verhaal, Cindy! Heel leuk om jullie zo te kunnen volgen.
  2. Opa en Oma Samira:
    6 februari 2014
    Heel leuk verslag en mooie foto's. Veel plezier verder!