Dag 4, 5 en 6

23 maart 2013 - London, Verenigd Koninkrijk

Veel mensen mistten ons al, maar door onze belevenissen in het centrum van Londen waren we niet in staat om een plek met internet te vinden.

Woensdagmiddag hebben de leerlingen in gemixte groepen van afvalmateriaal robots en boten gemaakt in het kader van het ECO-project. De  leerlingen hebben de jongere kinderen goed geholpen met het design van de werkjes, maar ook met het ouderwetse 'knippen en plakken'. Hiervoor hadden we alle ECO-projectfilmpjes van alle landen bekeken. De film over de duurzaamheid van het CCC, die onze leerlingen helemaal zelf hadden gemaakt, werd erg goed ontvangen, zeker na het zien van een elf minuten durende powerpoint met alleen maar foto's ondersteund door bekende Griekse deuntjes.  'S avonds aten we met de hele groep traditioneel Fish & Chips, waarna de leerlingen de avond bij hun gastgezinnen doorbrachten.

Donderdag hebben we doorgebracht in het centrum van Londen, waar we ons als echte toeristen hebben gedragen. Meneer Tip bombardeerde zichzelf als 'tour guide' en leidde de Nederlandse delegatie langs de London Eye, Westminster Abbey, Houses of Parliament, de Big Ben en Buckingham Palace, alles in iets meer dan een uur. Hierna hebben we een spectaculaire Duck Tour gedaan, waarbij we langs precies dezelfde plekken reden, maar dan met een veel betere uitleg ;) Het spectaculaire aan deze toch lag in het feit dat we in ons amfibievoertuig, dat nog in WOll heeft 'meegevochten', afgeschoten werden, de Thames in. Dit gebeurde pal naast het echte MI6 gebouw, waaruit James Bond in de film The World Is Not Enough ook eens werd afgeschoten, de Thames in. 'S middags moesten de leerlingen helaas terug naar de gastgezinnen, maar we vroegen aan de coördinator en ouders of ze vrijdag met meneer Baas en meneer Tip in Londen mochten blijven, in plaats van weer vroeg terug te gaan naar school.

Vrijdagochtend gingen we al vroeg weer naar het centrum van Londen. We gingen als grote groep gezamenlijk naar het National History Museum, maar daar was het zo druk dat we het museum snel verlieten en met z'n zevenen verder gingen. Nadat we Sanders favoriete deel van het museum nog even bekeken, de uitgang, liepen we naar het metrostation om naar de London Eye te gaan. Zowel Emma als meneer Tip hebben hoogtevrees, maar toch ging iedereen mee omhoog. Hierna hebben we onze reis vervolgd naar de Tower of London en de bekende Tower Bridge, waar we door de koude wind werden aangemoedigd snel de metro naar het grote en warme Harrods te nemen. Hier hebben de leerlingen twee uur vrij rondgelopen, waarna we een lekkere maar vooral gezellige maaltijd hebben genuttigd bij de McDonalds.

Gisteravond hadden we een afscheidsfeest met traditionele dans. Een 96 (!) jaar oude man schreeuwde door een microfoon - zo hard dat de apparatuur begon te piepen- dat we stil moesten zijn, waarna wat 'commando's' volgden, die de dansers moest helpen hun bewegingen te verbeteren. Het eten en drinken was goed en het was vooral een erg gezellige avond samen.

Deze dag was erg gezellig en we hebben veel gelachen samen. Maar what happens in London, stays in London ;)