Dag 3 Slovenië

20 oktober 2013 - Bistrica, Slovenië

Het thema van de Comeniusreis in het mooie Slovenië is: Friends and Family. Onze CCC'ers Anne-linde en Matthijs hebben in het kader van dit thema met trots hun families gepresenteerd. Verder hebben zij kennisgemaakt met hun Sloveense gastgezinnen en worden zij deze week opgenomen binnen de familie.
Gisteren hebben wij, als docenten en begeleiders, erg genoten van de manier waarop de beide leerlingen vrienden hebben gemaakt met andere Comeniusleerlingen! Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is om vreemde talen te leren, het opent deuren naar een andere wereld. Het CCC is deze week, zelfs in de herfstvakantie, met recht een WERELDSCHOOL!
Tot slot is het leuk om te vermelden dat wij veel opmerkingen krijgen over hoe goed de leerlingen het doen! Een compliment voor Anne-linde en Matthijs!

Vriendelijke groeten uit Slovenië (nog steeds in het zonnetje),

Mevr Van den Berg & mevr Van der Kooy

Halllo allemaal! Vandaag was ik vroeg op school. We gingen met z'n allen koekjes bakken en we hebben sleutelhangers gemaakt. Daarna ging ik met de jongens voetballen. Het was zoo koud! We gingen naar het gemeentehuis maar dat was niks aan. In de appelboomgaard kregen we appelsap. Die was lekker! :) en we zaten met z'n allen te lachen want er was zo'n man van de laars (Italië) die zijn gulp open had! De hele tijd. In het kasteel kregen we een diner, soep met brood en ijs als toetje en een rondleiding. Het is hier prachtig weer. De zon schijnt hier de hele tijd, tot morgen!

Anne-linde

Vandaag zijn we eerst naar de Sloveense school gegaan. Daar hebben we een deeg vorm van Slovenië gemaakt. Vervolgens zijn we met de bus naar een kerk gegaan. Omdat ze niet hadden gezegd dat we nog een stuk door het bos omhoog moesten lopen had mevrouw Van den Berg haar verkeerde schoenen aan. Daarna zijn we naar het gemeentehuis van Bistrica ob Sotli gegaan. Hier werden we ontvangen door de burgermeester. Nadat we door een stinkende gang waren gelopen kregen we nog een presentatie. Toen zijn we naar erg oud (300 jaar) huis gegaan. Hier kregen we wat te eten. We dachten eerst dat het de lunch was, maar dat bleek het gelukkig niet te zijn. Toen zijn we naar een appel/peer/walnotenboomgaard gegaan. We hebben daar wat appels en appelsap (lekker toepaselijk) gekregen. Daarna zijn we naar Castle Podsreda gegaan. Daar kregen we lunch. Er was soep en als toetje kregen we "panna cotta", een soort ijs. Daarna kregen we een rondleiding door het kasteel. Later gingen we naar een appel tentoonstelling (ja, een appel tentoonstelling). Er waren veel verschillende appels. Daarna gingen de leraren naar een restaurant en de studenten gingen met hun gastheren en gastdames mee. Ik heb bij Jaka pizza gegeten. Daarna hebben we nog even Family Guy gekeken en daarna zijn we gaan slapen rond 10:20.

Tot morgen!

Matthijs

1. Claire Smit:
    20 oktober 2013
    Wauw, wat een mooie berichten!

Morgen de laatste, echte dag, de afscheidsavond.....
    Veel plezier!!!

Veel groetjes uit Zwolle