Dag 1 Slovenië

17 oktober 2013 - Bistrica, Slovenië

16 oktober

Pff om 4 uur al op school zijn. Afscheid genomen en hop naar schiphol! In het vliegtuig van KLM zaten mevrouw Van der Kooy en mevrouw Van den Berg lekker naast een stinkende man! Hahaha. Eindelijk in Parijs moesten we overstappen naar een veel kleiner vliegtuig. Beyonce heeft een groter vliegtuig! In dat kleine vliegtuig kregen we lekkere snoepjes. Ook hadden we turbelentie. Aangekomen werden we opgehaald met een taxi. Bij de school werden ik opgehaald door de ouders van Doroteja. Ik kon mijn spullen uitpakken en we gingen eten. De hele dag praat het broertje tegen mij. Ik versta er niks van maar het is wel gezellig :) we gingen wandelen en een stukje van het dorp bekijken. Wat is het mooi daar! Het is heel gezellig en ik mag ook gewoon tv kijken en achter de computer. ' s Avonds ging ik douchen. Wat een luxe badkamer hebben ze! Een douche waar je in kan zitten en verschillende stralen!
Kortom het is hier erg mooi! Tot snel!

Groetjes van Anne - linde

16 oktober

Eerst waren we lekker vroeg op gestaan om op 4 uur 's nachts op school te zijn. Daarna zijn we met een taxi busje naar schiphol gebracht. Nadat Matthijs als enige gefouilleerd was, zijn we naar Parijs gevlogen. In Parijs hoefden we maar even te wachten voordat we met een klein vliegtuigje naar Zagreb werden gevlogen. Het was er lekker weer daar, als de zon scheen, maar als deze niet scheen werd het wel wat kouder. In Zagreb werden we opgehaald door Mateja, degene die het Comenius Project in Bistrica leidt. Om ongeveer 2 uur kwamen we aan bij de school in Slovenië. Hier ontmoetten we de kinderen van de gast gezinnen. Anne-Linde blijft bij Doroteja en Matthijs bij Jaka.