Dag 4 Roemenië

22 mei 2013 - Craiova, Roemenië

Na een korte nacht van ongeveer 5 uurtjes moesten we om 8 uur buiten klaarstaan voor de bus. We gingen eerst naar een klooster dat ongeveer 2 uur rijden was.  Het klooster was best groot, alleen de vrouw die ons rondleidde was chagrijnig. Mevrouw van der Kooij werd een paar keer bijna geslagen door de stok die ze vasthad. Daarna gingen we weer een lange busrit tegemoet naar de mijnen. Eenmaal daar aangekomen moesten we met een busje door een lange gang rijden,  en kwamen we bij de ingang van de mijnen. Toen we uitstapten begon het heel erg te stinken ( ze zeggen dat dat goed is voor je gezondheid). Het stonk zo erg dat sommige mensen haast over hun nek gingen, waaronder Mevr. van der Kooij. Even later gingen we weer uit de mijnen, en kwamen we er achter dat we nog meer mijnen gingen bezoeken. Achteraf bleek dat gelukkig niet door te gaan. Daarna gingen we lunchen in een restaurant, waar best lekker eten was. Vlak daarna gingen we naar een soort parkje naast het restaurant. Later gingen we nog naar een pottenbakkerij. Toen we daar weer weggingen moesten we ongeveer 2 uur weer in de bus, terug naar het hotel. Morgen hebben we een busrit van zes uur (!) voor de boeg. Lekker dan! Eerst maar lekker slapen...