Dag 3 Roemenië

22 mei 2013 - Craiova, Roemenië

Na een lekker ontbijtje en even relaxen in het appartement, stapten we in de bus en (zoals elke keer in de bus) gingen we achterin zitten. We gingen richting de stad. Eenmaal daar gingen we naar een of ander "kunst" museum, gewoon dood saai maar dat duurde niet langer dan een half uur. Na dat half uur liepen we naar de binnenstad waar overal sproeiinstalaties stonden, maar natuurlijk konden de kinderen er weer niet van af blijven. (Bart en meneer Tip ook niet) Want je kon het spuitstuk draaien dus dat moest door Bart natuurlijk even gedraaid in de richting van de rest, waarop Merel en Renate Bart terugpakten door water in zijn nek gooien, kortom geweldig veel plezier gehad. Daarna zijn we naar een science museum gegaan met een super informatief filmpje over het ontstaan van ons zonnestelsel. (Bart: kuch kuch) Na een kwartiertje pauze gingen we twee kerken bezoeken. Na opnieuw een half uur pauze en foto's gingen we weer de bus in. (Achterin natuurlijk!) Toen gingen we richting een soort restaurant waar we wat te drinken en een bord patat, salade en een stukje taai vlees kregen. Ook werd Bart nog geklierd door de Britten, en natuurlijk kwam er een "revenge" dus dat werd kat en muis. Daarna gingen we richting een natuurpark, wat geweldig was en waar we het super naar ons zin hadden, tot we bij de "dierentuin" (dat tuin slaat nergens op, eerder dierenkooi) kwamen, we vonden het niet normaal. Luipaarden in een hokje van 5 bij 6, leeuwen met z'n drieën in een superklein hokje. De konijnen hadden in principe een groter hok dan de leeuwen, je kon gewoon "voelen" dat ze zich totaal niet goed voelden. Maarja daarna stonden we opnieuw bij de ingang een half uur te wachten. Na een paar minuten in de bus, waren we bij het appartement, maar er was afgesproken dat we bij een traditioneel Roemeens restaurant zouden eten. Uiteindelijk gingen alle kinderen, behalve wij en de Britse kinderen, naar het appartement en wij naar dat restaurant. Eenmaal bij het restaurant waren we verbaasd hoe geweldig het er allemaal uitzag, na een uurtje bestellingen opnemen en een uur wachten, kwam ons voedsel, het was heerlijk, maar zoals gebruikelijk had meneer Tip last van zijn kieskeurigheid. We hebben gigantisch veel lol gehad met de geweldige Spaanse Engels lerares: Sandra. Over onder andere de vreselijke muziek. We hebben gefantaseerd over hoe we het beste het orkest zouden terugpakken, het was namelijk vreselijk hard, de bestelling moest je schreeuwen, maar dat was een hopeloze poging want hun Engels was slecht. We hebben ongelooflijk gelachen en kijken terug op een fantastische dag in Roemenië!

Luca en Bart

1. Bart Grootenhuis:
    HAHAHAH DIE FOTO -_-
    Naja ik ben echt een prutser in oorbellen maken zoals Mr tip al heeft benadrukt;)
  2. Diana van der Sluis:
    22 mei 2013
    Ben benieuwd naar die oorbellen. Gelukkig is moederdag al geweest. ; ) Erg leuk om jullie verhalen te lezen!
    Vandaag ook weer veel plezier!

Groetjes Diana
  3. Jan snor:
    lol
  4. Henk en Ria Bredewolt:
    22 mei 2013
    Mooi te horen dat jullie het naar je zin hebben.
    Leuke verhalen en foto's !
    Heel veel plezier nog.
  5. Erik Grootenhuis:
    22 mei 2013
    Zo te zien hebben jullie het allemaal naar je zin! Mijn leerlingen waren best jaloers toen ze de foto's zagen! Dan te bedenken dat het hier wel herfst lijkt! Heel veel plezier de komende twee dagen!