Dag 1 Roemenië

20 mei 2013 - Boekarest, Roemenië

Na een slapeloze nacht waren we om half 10 op school waar een prachtige taxi stond, voor we het wisten waren we op Schiphol. Inchecken, bagage op de band en gaan. Maar daarvoor natuurlijk wel naar de Mac Donalds. Eenmaal bij de gate konden we bijna gelijk door de controle, dit ging geheel moeiteloos, maar alleen mevrouw van der Kooy had probleempjes met haar sieraden. Toen we in het vliegtuig zaten, vertrokken we bijna gelijk en na een korte tour over het vliegveld stonden we in de wachtrij voor de startbaan. Het uitzicht was prachtig en eerst zagen we niet veel, later werd het uitzicht beter. De service was natuurlijk uitstekend! Warme snack, koffie, wat fris, we hadden alles! Tijdens de landing had mevrouw van der Kooy het weer even zwaar. Eenmaal op het vliegveld merkten we dat het verschrikkelijk warm was, en er was zelfs airco! Nu wachten we hier op het vliegveld met de Turken en twee Spaanse vrouwen. Gek genoeg hebben ze geen leerlingen bij zich, waarom? Geen idee.

Even een flesje cola gekocht voor 4 Lei (90 cent) en nu maar wachten op de Italianen en Britten maar we vermaken ons prima met de Spanjaarden...
Wordt vervolgd...

Inmiddels zitten we in de bus naar de accommodatie na 3 uur wachten en praten, het vliegveld was prachtig maar als je hier zo om je heen kijkt in de bus zie je wel dat dit land nog niet zo ver ontwikkeld is als  Nederland. Wat bijvoorbeeld opvalt zijn de stroomkabels boven de grond en de hobbelige wegen. Het is een leuke groep mensen maar de kinderen die we tot nu toe hebben ngezien zijn een stuk jonger dan wij zijn.

Bart en Luca

Inmiddels zijn de leerlingen veilig en wel gearriveerd in hun eigen hotel. Ze slapen in nette tweepersoons kamers met tv, koelkast en eigen badkamer. Morgen wordt de eerste 'echte' dag in Roemenië. We zijn allen zeer benieuwd naar wat komen gaat. Het weer is in elk geval zeer goed :D

1. Meneer Roffel:
    20 mei 2013
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Heel veel plezier deze week!
    Geniet van alles!

Groetjes
  2. Opa/oma Bredewolt:
    20 mei 2013
    Leuke info, zo blijven we op de hoogte van de reis die onze kleindochter maakt.