China 2015, dag 9

22 oktober 2015 - Beijing, China

Vandaag is alweer de negende en laatste hele dag in Chinaa. 's Ochtends werden we op de campus wakker gemaakt door Anne-Eva, Dennis, Jim en Ilse die enorm vroeg op school waren. Nadat we een heerlijk westers ontbijt hadden gehad van brood met nutella zijn we naar de ontmoetingsplek gegaan en toen met de hele groep naar tianmensquare gegaan, waar we een tijdje hebben rondgelopen en foto's hebben gemaakt. En toen zijn we naar de verboden stad gegaan. Daar hebben we weer rondgelopen, foto's gemaakt en nog een fotoshoot gehad met Chinezen die het bijzonder leuk vinden om met westerlingen op de foto te gaan. Daarna zijn we terug gelopen naar de bus en op de weg daarheen heeft de helft van de groep nep geld van verkopers terug gekregen. Toen kwamen we weer terug bij de school waar we een lerarenlunch hebben gehad, wat toch behoorlijk beter was dan de lunches die we normaal met de andere leerlingen kregen. Daarna zijn we met onze Chinese buddies bezig gegaan met het afmaken van onze presentaties voor CSR en daarna hebben we onze presentaties gegeven. Hierna hadden we een soort van feestje, waar allemaal Chinezen liedjes zongen en we ook stoelendans hebben gedaan. Vervolgens hebben we geweldig avondeten gehad met onder andere patat. Toen zijn we, de mensen die deze laatste nacht op de campus slapen, met de leraren de stad in geweest en naar de supermarkt en starbucks geweest. Toen weer terug naar school en hebben we vast afscheid genomen van een aantal chinese meisjes op de campus die laatst voor ons waren komen zingen. Daarna zongen ze weer een liedje voor ons, wat super schattig was. Nu nog laatste dingen inpakken en zometeen back naar Nederland. Lisa Pleizier