de bruiloft

17 oktober 2016 - Bangalore, India

Na een geweldige ontvangstceremonie vertelde Lisette aan: Mees, Sidni, Michelle en mij dat we naar een echte Indische bruiloft gingen. Na snel wat spullen ingepakt te hebben, zijn we vertrokken met een busje. Na een busreis van ongeveer 8 uur zijn we aangekomen bij een huisje in het woud. Het eten stond al klaar en de familie was heel blij ons te zien. Na gegeten te hebben zijn we gaan slapen. De dag erna hebben we eerst een wandeling gemaakt door het woud en hebben ze ons alle planten en dieren die daar leven laten zien.  Onderweg zijn we nog langs een tempel gekomen en hebben we gebeden naar Shiva, die me m’n zonden heeft vergeven. Vervolgens hebben we watervallen bezocht en zijn we naar een nieuwe bestemming gegaan. Tussendoor zijn we naar heel veel families gegaan en zijn er duizende foto’s gemaakt van ons. Vervolgens kregen we dansles en moesten we ons klaarmaken voor een bruiloft. Op de bruiloft aangekomen kregen we heel veel aandacht van alle aanwezigen. We moesten op het podium komen om een foto te maken en de camera was constant op ons gericht. Ook begon de band voor ons te spelen en moesten we gaan dansen. Iedereen was aan het kijken en foto’s aan het maken. Vervolgens hebben we deel genomen aan het bruiloftsdiner. We kregen een blad als bord en er kwamen mensen met bakken eten langs die een schep op je bord schepte.  Na ons door het avondmaal te hebben geworsteld zijn we naar een kampvuur gegaan. Daar hebben we gedanst en verhalen verteld. De dag erna hebben we een boedhistische tempel bezocht en zijn we weer naar de klas gegaan.

Alya