Uitwisseling Beijing 2014-2015 vrijdag

17 oktober 2014 - Beijing, China

Vanochtend gingen we met de Nederlanders naar de Temple of Heaven. Deze deed vroeger dienst als vertrek van de keizer. Ook hier waren we een toeristische attractie en wilden alle Chinezen met ons op de foto. Overal waren ouderen bezig met Tai Chi of schreven ze met water Chinese tekens op de grond. Nadat we de tempels hadden gezien voelden sommigen zich weer kind op de glijbaan. Helaas moesten we gaan om het plein van de Hemelse Vrede te bezoeken. Het was hier heel druk en we moesten vaak boe jou (ik wil niet) tegen verkopers zeggen. Daarna gingen we terug naar school voor een heerlijke lunch.

Mandy & Sarah

Geroggel, boeren en scheten. Gat als doucheputje en wc. Open of geen deuren tijdens omkleden, naar de wc gaan of douchen, geen privacy. Volle bussen, overal gedrang, zowel op de weg als op de toeristische plaatsen. Dit is de Chinese cultuur, waar wij de afgelopen week in hebben geleefd, en het was te gek. We waren doodop en hadden soms fittie, maar er was vooral lol. Lol om het bijzondere/andere gedrag van de Chinezen, hoe opvallend en 'onopvallend' de foto's worden gemaakt. Het klagen over het geweldige eten hier, de mooie plaatsen die we hebben bezocht... en tot slot de eeuwige groepsfoto's.

Leon & Syben