Laatste dag

25 januari 2013

We begonnen vandaag met een discussie over internetgebruik en de gevaren die daarmee samenhangen. Ieder land had een presentatie voorbereid. Na afloop van de presentaties werd er over het onderwerp door studenten en docenten gediscussieerd.

De scholengemeenschap Petrarca bestaat uit 3 gedeelten. de kleuterschool, de basissschool en de middelbare school. Deze ochtend werden we hartelijk ontvangen door de kinderen en docenten van de kleuter- en basisschool. Ze hadden leuke liedjes voor ons ingestudeerd en de ouders hadden eenheerlijk Siciliaans ontbijt voor ons gemaakt. Fleur en Tim vertelden ons dat ze zich net popsterren voelden, zo warm was de ontvangst.

Het middaggedeelte bestond uit een bezoek aan de stadjes Acitrezza en Acireale. Er zijn tijdens de bezichtiging prachtige foto's gemaakt. Tim wilde overal bovenop klimmen. De foto's laten zijn gewaagde acties prima zien.

We sloten deze week af door een gezamenlijk diner met leerlingen, ouders en docenten. Tijdens het diner konden we genieten van een traditionele folkshow uit Sicilie.

We kijken terug op een geslaagde, leerzame tijd in Sicilie.