Dag 2 Roemenië

21 mei 2013 - Craiova, Roemenië

Na een zware nacht, op een slecht bed, hadden we een redelijk ontbijt met jam, tomaat, komkommer of boterhamworst op een lekker wit broodje, hebben we een tijd in de lobby  op de bus gewacht. Gelukkig vermaakten we ons daar wel want we hadden WIFI tot Merels grote vreugde. Ook hadden we 's ochtends een fles cola gekocht we kochten een lauwe fles, maar we waren de winkel al een tijdje uit, komt de caissière met precies de zelfde fles cola maar dan koud aan rennen, super lief. Daarna gingen we naar de school, waar ze ons met alle leerlingen ontvingen. De hele school stond buiten opgesteld met vlaggen van alle landen en bordjes met 'welkom' in alle talen. Ze hadden veel moeite gedaan, ze hadden een heleboel dansen bedacht.

De kleine kleutertjes gingen vingerverven op schaaltjes die ze later aan ons gaven. Toen gingen ze dansen. Heel schattig om te zien. Daarna kregen we te eten, waarschijnlijk allemaal zelfgemaakt. Sommige dingen niet zo lekker, sommige wel.

Met de bus gingen we naar het winkelcentrum, maar onderweg kregen we buspech. In dat halfuurtje dat we op de andere bus moesten wachten (in de volle zon) natuurlijk al weer bruin geworden langs de kant van de weg. Uiteindelijk kwamen we aan bij het winkelcentrum en konden we langer dan 2 uur shoppen.

Na het shoppen hebben we heerlijk gegeten bij een pizzeria, waar we veel contact hebben gelegd met de andere Europeanen. Bart werd zelfs nog door een klein Brits ventje ondergespoten met ketchup. Kortom, de sfeer zit er goed in! Nu lekker slapen en wachten op wat morgen komen gaat.

Renate en Merel

1. Claire:
    21 mei 2013
    Lieve CCC' ers,

Een tikje jaloers kijk ik naar jullie foto's in korte broek met zonnebril! Hier in Ned is het steenkoud.
    Leuk om de eerste reisverhalen te lezen; een warm welkom op de school en ik lees dat jullie al twee uur hebben kunnen shoppen.... houd mevrouw vd Kooy in de gaten hoor als er geshopt mag worden ;)

Hartelijke groeten aan alle internationale collega's en heel veel plezier deze week...genieten!

Benieuwd naar de volgende verhalen en foto's.
    Claire / mevrouw Smit.
  2. Astrid van ramshorst:
    22 mei 2013
    Leuk om jullie te volgen en te zien dat jullie het zo naar het zin hebben. En dat jullie lekker warm weer hebben , wij hebben het hier maar koud hoor !!!!!