Dag 4 Beijing

17 april 2013 - Beijing, China

Vandaag om 5.30 uur opgestaan, omdat we vroeg moesten vertrekken naar de match making conferentie. Gelukkig konden we nog ruim 3 uur dommelen in de bus.  Hoewel..... Die bussen zijn gemaakt voor kleine Chinezen en niet voor grote Hollanders.

De conferentie startte exact om 10.00 uur en was de eerste uren volgepland met lange toespraken en het tekenen van een Memorandum of Understanding, een samenwerkingsovereenkomst tussen de Nederlandse delegatie en de Chinese. Namens Nederland heeft het Europees Platform 30 scholen samengebracht en namens China heeft de Beijing Normal University hetzelfde gedaan. De bedoeling was dat we aan het eind van de ochtend en tijdens de lunch een partner zochten, waarmee we in de toekomst gaan samenwerken. En ja hoor.... Boer zoekt vrouw leverde ook ditmaal vermakelijke taferelen op. En met resultaat: WE HEBBEN VERKERING!!!!!! De rectrix van de school kenden we al, want ze bleek twee jaar geleden al eens met een Chinese delegatie onze school te hebben bezocht. Haar prachtige school is net nieuw en staat in de omgeving van Shanghai. We hebben beloofd elkaar te mailen en in contact te zullen treden met haar coordinator om te kijken of we tot een uitwisseling kunnen komen.

Morgen is onze laatste werkdag. Dan gaan we wederom een school bezoeken en kunnnen we daten met andere scholen. Wellicht komt daar ook een contact uit, want in dit geval kun je maar beter op twee paarden wedden...

's Avonds werden we door het Europees Platform getrakteerd op een heerlijk diner met tal van Chinese gerechten. Hoogtepunt waren natuurlijk de eendepoten (het onderste deel dus, met zwemvliezen en al), die niemand lustte.

Al met al een wat saaie dag, maar je weet het: we doen het allemaal voor jullie, dus we hebben het er graag voor over.