China 2015, dag 3

16 oktober 2015 - Beijing, China

Nadat ik een traditioneel Chinees ontbijt had gehad (soep, met voor mij brood, dat eerste was lekker maar het laatste ontzettend droog) gingen we op weg naar school om vanaf daar eerst naar de Tempel van de Hemel te gaan. Op weg hiernaartoe kwamen we door een park, waar mensen in groepen tegelijk dansten en tai chi deden. Ook badmintonden ze en speelden ze over met een soort schijf met veertjes. Ook daar stonden weer typisch Chinese gebouwen, en de tempel zelf had een ronde vorm. Onze gids vertelde iets over de tempel en we kochten wat souvenirs. Toen gingen we verder - met de bus naar de Chinese muur.
De busrit zelf was lang, en het was erg warm, dus de muur op lopen was vermoeiend. Maar het bleek het waard te zijn, want ik keek mijn ogen uit. Het uitzicht was erg mooi en het was gaaf om zelf op de Chinese muur gelopen te hebben. En als bonus kregen we ook nog een stukje uitleg over de geschiedenis omtrent de Muur van meneer Hof en de gids. Een geslaagde dag dus :) Ilse van Liempt