Blog maandag

23 oktober 2017 - Beijing, China

Vandaag zijn we naar het Summer palace en Beijing Hutong geweest. We hebben om 8 uur bij de school verzameld, maar veel mensen waren er al rond 7 uur omdat hun buddy's al vroeg les hadden. Na anderhalf uur in de bus gezeten te hebben, kwamen we aan bij het Summer palace. Onze gids leidde ons rond en vertelde over de geschiedenis van het Summer palace. We konden het niet altijd verstaan, maar wat we wel konden verstaan was erg interessant. Bovendien was het heel mooi en hebben we veel foto's gemaakt. Na de rondleiding van ongeveer 2 uur stapten we weer in de bus om te gaan eten in een chinees restaurant. Er werd allemaal eten op de tafel met een ronddraaiende plaat gezet. We konden dus veel verschillende gerechten opscheppen en hebben er erg van genoten. Hierna zijn we naar Hutong gegaan, dit zijn allerlei straatjes met goedkope souvenirwinkels en eetstalletjes. We hebben hier in totaal anderhalf uur kunnen shoppen, veel mensen hebben dan ook al hun geld opgemaakt aan bijvoorbeeld cadeautjes. In Hutong mochten we ook nog een kijkje nemen in een kleine leefgemeenschap waar acht mensen woonden. We zijn om 5 uur weer terug op de school gekomen, na een hele leuke dag gehad te hebben. Hierna is iedereen meegegaan met de buddies, om voor de laatste keer met het gastgezin te eten. Dinsdag eten we namelijk met de groep in een restaurant en woensdag eten we op de school. Het was een leuke maar drukke dag!
Maaike en Paula

Van reisblog naar fotoboek